بازار فروش خودرو
نوشته شده توسط : شهرزاد

بازار فروش خودرو

خودرو به یکی از وسایل جدایی ناپذیر زندگی انسان امروزی تبدیل شده است. بازار فروش خودرو می تواند برای برخی از افراد سود زیادی را به همراه داشته باشد و برخی دیگر ضرر هایی را از این بازار متحمل شوند. این دو مورد بستگی به شرایط حاکم بر بازار خودرو و البته میزان آگاهی فرد از بازار فروش خودرو دارد. بنابراین اگر می خواهید در این بازار به سود منطقی و مناسب برسید سعی کنید اطلاعات تان را کامل و به روز کنید. در هر کشور عوامل تاثیرگذار بر بازار فروش خودرو متفاوت است، اما مواردی وجود دارد که در همه ی کشور ها شرایط و تاثیرگذاری یکسانی را دارد.

از جمله ی این عوامل کشور سازنده است. کیفیت ساخت، امکانات خودرو و قوانین مربوط به واردات خودرو در هر کشور، در بازار فروش خودرو موثر است. هر اندازه کیفیت ساخت و امکانات موجود در خودرو بالاتر باشد مسلما قیمت بالاتری خواهد داشت. مسئله دیگر که بازار فروش خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد برند خودرو است که قابل چشم پوشی نیست. نکات دیگری که در بازار فروش خودرو، تعیین کننده ی قیمت ماشین هستند عبارتند از کارکرد ماشین. کارکرد ماشین میزان مسافت طی شده توسط خودرو  است که بر اساس کیلومتر محاسبه می شود. مسلما هر اندازه خودرو کیلومتر بالاتری داشته باشد، استهلاک بالاتر و فرسودگی بیشتری در قطعات خود دارد. بنابراین قیمت پایین تری دارد. همین امر گاهی اوقات باعث می شود، خودرویی که تنها یکی دو سال از تولید آن می گذرد، به دلیل آنکه کیلومتر بالایی دارد نسبت به همان ماشین با کیلومتر پایین تر قیمت پایین تری به فروش برسد.

 

آگهی خودرو در کرج

سایت اگهی خودرو در کرج

فروش اقساطی خودرو در کرج

موضوع دیگری که در قیمت بازار فروش خودرو تعیین کننده است، بیمه ی ماشین است. در فروش خودرو داشتن بیمه بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. سال تولید و مدل ماشین، گزینه دیگری است که در بازار فروش ماشین، در تعیین قیمت آن مورد توجه قرار می گیرد. بدون شک ماشین هایی با مدل پایین تر و قدیمی تر قیمت کمتری نیز دارند، چرا که استفاده بیشتری داشته اند و استهلاک بالایی دارند. از تمامی این موارد که بگذریم مسائل اقتصادی و حتی سیاسی و نوسانات ارز موجود در جامعه بر روی بازار فروش خودرو تاثیر زیادی دارند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: